Voetreflexologie en Reiki

Voetreflexologie

Voetreflexologie, ook wel voetreflextherapie genoemd, is een veilige therapievorm die wordt toegepast bij diverse klachten. De therapie is gericht op het stimuleren van het zelf-genezend vermogen van de mens.

Het uitgangspunt bij de voetreflextherapie is de gehele mens. Bij gezonde mensen zijn lichaam en geest in balans. Mocht er een verstoring optreden dan heeft het lichaam zelf een groot herstellend vermogen. Door allerlei oorzaken, zoals werkdruk,  stress, depressie, slapeloosheid, verdriet en andere psychische problemen, kan er echter een dusdanige blokkade optreden, dat het lichaam niet meer in staat is zichzelf te herstellen. Dit kan tot gevolg hebben dat een bepaald orgaan of lichaamssysteem niet goed meer functioneert, waardoor er klachten ontstaan.

Op de voeten worden alle organen, spieren en zenuwen van het lichaam gereflecteerd.
Tijdens een behandeling wordt de hele voet behandeld. Door het bewerken van de reflexen kunnen de aanwezige spanningen en blokkades opgespoord en weggenomen worden, waardoor het lichaam zèlf weer in balans kan komen en zo het genezingsproces kan beginnen. Bij voetreflextherapie wordt dus niet de ziekte behandeld, maar de zieke mens in zijn totaliteit.

Voetreflextherapie is ook een goede therapievorm voor kinderen met ADHD, ADD of Autisme.

Heeft u vragen over deze therapievorm, neem dan vrijblijvend contact op.

Reiki

Reiki is het Japanse woord voor Universele Levensenergie, ook wel de 'kracht van de zon' genoemd en is een oeroude natuurlijke geneesmethode door middel van handoplegging, herontdekt door een Japanse monnik, Dr. Usui, hoogleraar. Dr. Usui bestudeert oude boeddhistische teksten en ontdekt daar bijzondere symbolen, die met geneeswijzen te maken hebben.

Wij hebben zelf de natuurlijke neiging om de handen op een zere plek te leggen, daar waar de genezende energie het hardst nodig is. Denk maar eens aan een kind dat op zijn knie valt en als reactie leggen wij onze hand erop. Helaas zijn bij de meeste mensen de energiekanalen door een opeenstapeling van stressverwekkende ervaringen min of meer geblokkeerd, zodat zij in onvoldoende mate genezende energie kunnen ontvangen.

Een Reikibehandeling werkt lichamelijk en geestelijk ontgiftend en bevrijdend, het geeft energie en ontspanning. Reiki neemt pijn weg en ondersteunt op krachtige en natuurlijke wijze het proces van genezing. Reiki kan worden toegepast bij (ernstige) chronische ziekten en allerlei soorten pijnklachten, maar evengoed bij griep, ontstekingen en als eerste hulp bij verwondingen.

Reiki werkt op alle niveaus van ons leven in. De liefdevolle, koesterende universele energie geneest ook onze emotionele pijn en helpt ons alsnog onverwerkte ervaringen te verwerken, zodat de oorzaken van onze lichamelijke problemen kunnen verdwijnen. Reiki ondersteunt ons om onze levensproblemen bewust zelf op te lossen en gebruik te maken van onze eigen kracht.

Genezen door Reiki betekent meer dan het kwijt raken van storende lichamelijke kwalen. Het betekent een warm, liefdevol contact opbouwen met uw lichaam en geest. Luisteren naar de uitingen van het lichaam in plaats van het onderdrukken van ziektesymptomen met schadelijke middelen (bijv. antidepressiva).

Bij een behandeling gaat u aangekleed op de behandeltafel liggen. Door middel van verschillende en bepaalde handposities wordt de universele energie via mij, de Reiki-behandelaar, doorgegeven. Een eventuele positie die u als onplezierig ervaart wordt uiteraard vermeden. Reiki vindt altijd de juiste weg.

Footer Column 2

This is a widgetised area. Fill it with content from the Widget Admin area.

Nieuws

Bij Praktijk Amable kunt u ook terecht voor edelsteentherapie. Tevens voor het kopen van edelstenen en edelsteensieraden. Kijk voor meer informatie op Crystal happiness.

Bij Praktijk Amable kunt u etherische oliën en andere producten van het merk doTerra kopen.

Praktijk Amable is wederverkoper van Zechsal Magnesium producten.

Gediplomeerd voetreflexologe. Lid van de BER (Bond van Europese Reflexologen).

Categorieën

Praktijk Amable - psychologie en voetreflexologie